-::-: MAKLUMAN SEMASA :-::-


Selamat Datang ke blog rasmi PIBG SK Serkam Darat.Sekolah Bestari Malaysia Luar Bandar.

Selamat datang ke Blog PIBG SK Serkam Darat. Sekolah Bestari Luar Bandar. Blog ini diwujudkan adalah bagi memberikan informasi dan maklumat terkini untuk semua.

PERMOHONAN MEMASUKI KELAS PRA SEKOLAH SK SERKAM DARAT 2017 KINI DIBUKA. SEGALA MAKLUMAT LANJUT SILA RUJUK DENGAN PRA SEKOLAH SK SERKAM DARAT.

Makmal ICT SK Serkam Darat sudah boleh digunakan tetapi kali ini penggunaan adalah terhad kepada kedatangan dengan guru sahaja. Murid-murid adalah dilarang masuk ke Makmal ICT tanpa guru. Untuk tempahan sila berhubung dengan juruteknik Komputer. Harap Maklum.

Bagi murid yang berpindah dari sekolah lain sila ambil buku teks di sekolah lama, Terima Kasih.

Tahniah kepada semua ajk PIBG yang telah dilantik , semoga dapat memberikan satu revolusi organisasi yang lebih mapan. Amiin,.

ANDA ADA USUL, CADANGAN, MAHUPUN KEMUSYKILAN? BERHUBUNGLAH DENGAN PIBG SK SERKAM DARAT. KITA BINCANG DAN SELESAIKAN BERSAMA-SAMA. MUAFAKAT MEMBAWA BERKAT.

SAMBUTAN HARI GURU TAHUN 2016 - SEMUA AJK PIBG DIJEMPUT BERSAMA-SAMA MEMERIAHAN SAMBUTAN KALI INI. GURU PEMBINA NEGARA BANGSA.

ANDA INGIN MENYALURKAN SUMBANGAN? TAPI TAK TAHU NAK BUAT MACAM MANA? HUBUNGI SAHAJA PIBG SK SERKAM DARAT.

Monday 16 May 2016

PIBG BERSAMA MEMERIAHKAN SAMBUTAN HARI GURU SKSD.

PIBG BERSAMA MEMERIAHKAN SAMBUTAN HARI GURU SKSD.
16 MEI 2016
DEWAN HJH MAIMUNAH KHAMIS

Pada 16 Mei yang lalu, AJK PIBG sesi 2016-2018 telah turut serta meraikan Sambutan Hari Guru peringkat sekolah untuk tahun 2016. Pihak persatuan mengucapkan terima kasih kepada Guru Besar SK Serkam Darat, Encik Azman bin Janudin kerana telah menjemput AJK PIBG untuk bersama-sama dalam sambutan ini. Pihak sekolah telah menetapkan tema “Kesultanan Melayu Melaka” untuk sambutan kali ini. Semua guru-guru dan staf sekolah kelihatan amat gembira dan seronok menyambut Hari Guru pada tahun ini. Sambutan ini turut diserikan lagi dengan kehadiran Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Jasin dan Pegawai Angkat PPD untuk sekolah ini. Pihak persatuan sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada pihak sekolah kerana memberikan peluang dan ruang untuk AJK PIBG bersama-sama dalam acara permainan, sesi bergambar, jamuan dan penyampaian hadiah. Sesungguhnya sambutan pada tahun ini telah menyaksikan satu perubahan yang positif di mana pihak persatuan turut sama dijemput meraikannya. Justeru, pihak persatuan amat berbesar hati dan berasa terpanggil untuk berkerjasama dengan Kelab Keluarga SKSD untuk menganjurkan sambutan Hari Guru tahun 2017. Pihak persatuan mengucapkan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada seluruh warga guru sekolah ini di atas segala khidmat bakti yang dicurahkan sebagai pendidik. Tidak lupa juga ucapan terima kasih diucapkan kepada staff sokongan sekolah yang turut membantu menggembling tenaga dalam memastikan kejayaan sekolah. Pihak persatuan mengucapkan selamat Hari Guru dan Selamat Hari Pekerja buat seluruh warga sekolah. “Guru Pembina Negara Bangsa”. Berikut adalah gambar-gambar yang dapat diambil sekitar sambutan ini berlangsung.






















No comments:

Post a Comment